14 listopada 2016

Czy pełnia księżyca wpłynęła na szczekanie Borysa?





Pełnia Księżyca na Naszym Wilkowiskiem. 
Foto: Mirosław Antoni Glazik (M.A.G.)    



Obudziło mnie głośne szczekanie naszego doga Borysa, dobiegające z bosku najbardziej odległego od naszej sypialni, bo umieszonego w rogu podwórka. Po przekątnej. Wstałem poszedłem do kuchni, spojrzałem na ścienny zegar i źle odczytałem w tym zaspaniu godzinę. Niepotrzebnie zadzwoniłem do bliskiej osoby, za co otrzymałem nie ostatnią tej nocy reprymendę. To był 3:15 a nie 6:15. Trudno. Ubrałem się i wyszedłem em na podwórko. Pełnia księżyca. Jasno prawie jak w dzień. Elziczka wyszyła ze swojego apartamentu, Reksio przebiegł do mnie radośnie [podskakiwał przy moich kolanach. Borys ciągle szczekał, a następnie wyskoczył z boksu jak kamień z procy i radośnie biegał wokół wierzby, a za nim Reksio. Poszedłem do kotłowni, przemieszałem w piecu. Ogień jeszcze nie wygasł, dołożyłem na te rozżarzone węgle kila garści suchych patyczków, a następnie zasypałem to rozdrobnionym węglem. To musi wystarczyć, bo rano czeka mnie wyjazd do Włocławka. Już nie pójdę spać, bo jeszcze czekają na mnie prace słuchaczy i dokumentacja, wszystko związane z pracą nauczycielską.
Wczoraj naprawdę, jak trzeba w niedzielę, wypoczywaliśmy, Odwiedziła nas Izunia z Piotrkiem. Przede mną trzy godziny pracy. Za oknem jest leki mróz i ta niesamowita pełnia księżyca. Na naszym Wilkowiskiem trzy drony czuwają i wykonują jakieś tajemnicze działania, a nad nimi miliony gwiazd. Nasze podwórko i rozświetlony kosmos. My i nasze psy. Tęsknię za Lniankiem i za Wiedniem.  Chciałbym wysłuchać muzycznego Koncertu orkiestry Camerata Polonia z Chanelle Bednarczyk z okazji obchodów Narodowego Święta Niepodległości (Dyrygent Marek Kudlicki).Może kiedyś to będzie możliwe e na żywo. Nigdy nie zapomnę naszego pobytu w Wiedniu w roku 2011. To już prawie piec lat temu. Miałem tam dwa spotkania autorskie: wieczorem w piątek (19.11.2010 r.) w Zespole Szkół przy Ambasadzie RP w Wiedniu (Promenadenweg 3, 1238 Kalksburg Wiedeń), wtedy odbyła się pierwsza prezentacja książki Lis się skrada. Wiersze dzieci i dla dzieci. Wiersze recytowali uczniowie polonijnej szkoły. Świetnie sobie z tym młodzi Polonusi poradzili. Następnego dnia (20.11.2011 r.) po Mszy Świętej wieczornej w „Emaus" (Rennweg 5a, 1030 Wiedeń) miała miejsce prezentacja mojej albumu lirycznego pt. Gdyby Ksiądz Jerzy pisał wiersze. Był to wieczór poetycki poświęcony pamięci ks. J. Popiełuszki w wykonaniu aktorów wiedeńskich (Elżbieta Akwa-Asare i inni).
Dość nocnych marzeń i tęsknot. Trzeba wraca do pracy. Nasz Czekoladowy Czaruś zdążył wybiec przed domy i się wysiusiał. Teraz śpi w salonie niedaleko suni Pysi, która coś Wam jutro opowie. Teraz biegają po podwórzu trzy nasze psiaki: Borys, Sabina i Reksio.
Przypominam Państwu, że dziś czeka nas Superpełnia Księżyca. to niezwykłe zjawisko będzie można podziwiać już dziś, czyli w nadchodzący poniedziałek! Satelita Ziemi będzie wyglądał wyjątkowo okazale.  jak i kiedy obserwować Księżyc? O superpełni mówimy, gdy Księżyc znajduje się najbliżej Ziemi. W poniedziałek jego tarcza będzie o ok. 14 proc. większa niż w czasie zwykłej pełni. Będzie także znacznie jaśniejszy. Ostatni raz z podobnym zjawiskiem mieliśmy do czynienia w styczniu 1948 roku. Kolejna będzie miała miejsce w 2034 roku.
Kiedy można będzie podziwiać superpełnię? Wschód Księżyca zacznie się o godz. 16.10 w Lublinie, 20 minut później w Warszawie, a o 16.50 na Pomorzu Zachodnim.

Wczoraj odnotowałem rekordową ilość wejść na stronę (wyświetleń) w ciągu dnia od początku tworzenia tego bloga, bo aż 790. Dziękuję! Miłego dnia!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz